Erasmus+ 2024

Informacje o projekcie (Job shadowing dla nauczycieli)

Numer projektu: 2024-1-PL01-KA121-VET-000209548

Kwota dofinansowania projektu: 61 262,00 EURO

Czas trwania projektu: od 01.06.2024r. do 31.08.2025r.

Termin mobilności: od 11.05.2025r. do 24.05.2025r.

Czas trwania: 14 dni

Erasmus+ 2024

Informacje o projekcie

Numer projektu: 2024-1-PL01-KA121-VET-000209548

Kwota dofinansowania projektu: 61 262,00 EURO

Czas trwania projektu: od 01.06.2024r. do 31.08.2025r.

Termin mobilności: od 11.05.2025r. do 24.05.2025r.

Czas trwania: 14 dni

Projekt numer: 2024-1-PL01-KA121-VET-000209548 współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Akredytacji programu Erasmus+; Sektor: Kształcenie i szkolenie zawodowe; Akcja 1: Mobilność edukacyjna.

Projekt skierowany jest do klas trzecich Technikum w Węgorzewie, którzy wezmą udział w dwutygodniowych praktykach zawodowych we Włoszech oraz nauczycieli, którzy wezmą udział w Job Shadowing. Uczniowie będą pod opieką nauczycieli.
Cele projektu:
1. Umiędzynarodowienie szkoły. Wymiana doświadczeń z partnerami zagranicznymi.
2. Wzrost umiejętności językowych uczniów i kadry dydaktycznej.
3. Rozwijanie współpracy z pracodawcami. Podniesienie kompetencji zawodowych uczniów, a także kompetencji kulturowych i społecznych.
4. Wzrost kompetencji zawodowych, językowych, kulturowych i społecznych uczestników projektu.
5. Aktualizacja programów nauczania. Położenie większego nacisku na kształcenie praktyczne. Dostosowanie programów nauczania do wymagań europejskiego rynku pracy.
6. Wzrost jakości i atrakcyjności kształcenia zawodowego.

Erasmus+ – program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu – to kontynuacja europejskich programów edukacyjnych realizowanych od 1998 r. Jego celem jest wspieranie uczniów, studentów, nauczycieli, wykładowców i wolontariuszy w prowadzeniu międzynarodowych projektów służących podnoszeniu kompetencji.

Narodową Agencją Programu Erasmus+ i jego realizatorem w Polsce jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.

Młodzież Technikum w Węgorzewie na dwutygodniowych bezpłatnych praktykach we Włoszech!

Bezcenne doświadczenia, fantastyczna przygoda, niezapomniane wrażenia! Cudowny czas!

Od 2020 roku Powiat Węgorzewski oraz Zespół Szkół Zawodowych w Węgorzewie rozpoczęli realizację projektów unijnych w ramach programu Erasmus +. Dzięki temu uczniowie naszej szkoły zdobywali już  doświadczenie zawodowe w malowniczej Grecji i cudownych Włoszech. W roku 2021 szkoła otrzymała Akredytację Narodowej Agencji Programu Erasmus + w sektorze: Kształcenie i szkolenie zawodowe,  co  stanowi potwierdzenie wysokiej jakości działań szkoły w zakresie mobilności.

W ramach przyznanej Akredytacji, od czerwca  2024 roku szkoła rozpoczęła realizację projektu nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000209548, który dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej.

W pierwszej fazie zespół projektowy podjął działania mające na celu promocję projektu wśród społeczności szkolnej, tj. nauczycieli, uczniów i rodziców. Zorganizowano spotkania podczas których pani koordynator przekazała informacje o programie Erasmus+, jego celach i założeniach. Przestawiła również informację o realizowanym projekcie, jego celach i zasadach rekrutacji. Wśród nauczycieli oraz uczniów klas 3 technikum przeprowadzono rekrutację do projektu. Zakwalifikowani nauczyciele i uczniowie  wzięli udział w działaniach przygotowujących do wyjazdu. Zrealizowano zajęcia kulturowe podczas, których uczestnicy poznali m.in. historię, kulturę, sztukę włoską, tradycje i zwyczaje Włoch. Poznali znaczenie Włoch na rynku międzynarodowym, a także najważniejsze miejsca i atrakcje Włoch. Poznali również kulinarną część Włoch. W ramach przygotowania do wyjazdu odbyły się również zajęcia z języka angielskiego i włoskiego, zajęcia ze szkolnym pedagogiem oraz BHP i udzielania pierwszej pomocy.

W dniach 12 – 23 maja br. grupa 21 uczniów pod opieką 2 nauczycieli/opiekunów realizowała praktyki zawodowe w przepięknych i słonecznych Włoszech, w miejscowości Cattolica. W praktykach uczestniczyli uczniowie klas trzecich w zawodach technik informatyk, technik ekonomista i technik reklamy. Praktyki odbywały się codziennie (poza weekendem).

Uczniowie kształcący się w zawodzie technik informatyk zdobywali umiejętności m.in. z zakresu przygotowania stanowiska komputerowego do pracy, przygotowania i użytkowania urządzeń peryferyjnych. Projektowali i konfigurowali urządzenia sieciowe. Poznali podstawy elektroniki, programowania w języku C++, projektowania prostych układów elektronicznych. Nabyli umiejętności praktyczne w zakresie projektowania stron internetowych, bazy danych oraz posługiwania się językiem obcym. Doskonalili umiejętności programowania w językach: HTML. CSS, JS, PHP.

Grupa technika reklamy odkrywała wszystkie tajniki kreacji i marketingu. Przygotowywali oferty sprzedażowe, tworzyli efektywne materiały reklamowe i produkty reklamowe. Rozwijali umiejętności w dziedzinie wizualnej komunikacji. Ich umiejętności w tej dziedzinie osiągnęły nowy poziom!

Natomiast uczniowie klasy technika ekonomisty zdobywali wiedzę z zakresu korespondencji biurowej, współpracy z zagranicznymi kontrahentami, archiwizacji dokumentów oraz obsługi technologii informacyjno-komunikacyjnej w pracy biurowej. Rozwijali także umiejętności obsługi specjalistycznych programów do zarządzania zasobami majątkowymi oraz komunikacji w językach obcych.

Uczniowie odbyli wizytę studyjną w firmie  Ex-novo Lab, specjalizującą się w renowacji i naprawie sprzętu komputerowego, a także prowadzącą profesjonalny sklep komputerowy. Informatycy mogli zobaczyć profesjonalne naprawy sprzętu i poznać tajniki diagnostyki komputerowej. Ekonomiści przyjrzeli się działaniu sklepu komputerowego od środka – od logistyki po zarządzanie sprzedażą. Dla uczniów reklamy była to świetna okazja, by dowiedzieć się, jak wygląda promocja firmy IT i jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe.

Podczas praktyk uczniowie zdobywali zarówno wiedzę i doświadczenie zawodowe, a także rozwijali kompetencje interpersonalne i językowe. Wszyscy uczestnicy praktyk korzystali z różnorodnych form doskonalenia umiejętności zawodowych, takich jak: wykłady, praktyki, wizyty studyjne, warsztaty. Wykonywali również zadania typowe dla danego zawodu. Ponadto praktyki wykształciły takie wartości jak: samodzielność, odpowiedzialność, kreatywność.

W projekcie wzięły udział również dwie nauczycielki, które w ramach job shadowng obserwowały funkcjonowanie włoskich przedsiębiorstw.  Nauczycielki podnosiły swoje kompetencje zawodowe i językowe w firmach w miejscowości Cattolica. Szkoliły się w Domino Experience – biuro turystyczne, SpazioTu – firma ubezpieczeniowa oraz w hotelach Madison i Aragosta. Dzięki obserwacji pracy we włoskich firmach nauczycielki miały okazję do zdobycia nowych doświadczeń, podpatrzenia metod i organizacji pracy zagranicznych firm.

Pobyt we Włoszech to nie tylko praktyki i praca! W weekend zawodowcy zwiedzili najpiękniejsze włoskie miasta: Wenecję, która wpisana jest na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Największą atrakcją turystyczną była oczywiście Wenecja, do której płynęli wodną taksówką. Wenecja w liczbach to 117 małych wysepek, 150 zachwycających kanałów wodnych, 409 mostów i niezliczona liczba wspaniałych zabytków. Jest to jedno z najsłynniejszych miast na świecie! Uczniowie mieli okazję zobaczyć Bazylikę Santa Maria della Salute z XVII wieku, Plac Św. Marka oraz Pałac Dożów. Podziw wzbudzały gondole pływające po Canale Grande oraz urokliwe wąskie uliczki. Było cudownie!

W ramach programu edukacyjno – kulturowego uczniowie zwiedzili również San Marino – trzecie najmniejsze, niezależne państwo w Europie, niewielki, ale bardzo fascynujący kraj. Niezwykła historia, bogata architektura, klimatyczne, kręte uliczki oraz bajeczne widoki zachwyciła naszych uczniów.

Miasteczkiem, które również zrobiło na naszych uczniach wrażenie była Gradara, która położona jest na terenie prowincji Pesaro i Urbino. Sąsiaduje z miejscowościami takimi jak Rimini i Pesaro, a od morskiego wybrzeża dzieli ją zaledwie kilka kilometrów. Znajdująca się w miasteczku twierdza powstała w XII wieku – był to tzw. donżon, czyli wieża strażniczo-mieszkalna. Należała ona do rodu Malatesta, który władał Gradarą przez niemal dwa stulecia. Z jednym z jej członków – Giangiottim Malatesta, związana jest ciekawa legenda, którą nasi uczniowie mogli poznać podczas zwiedzania zamku.

Zawodowcy zwiedzili również Rimini i jej zabytkową starówkę. Zwiedzanie rozpoczęli pod „Lukiem Augusta”, który stoi na początku antycznej drogi rzymskiej łączącej Rimini z Rzymem. Zobaczyli również jeden z najstarszych i najlepiej zachowanych antycznych mostów” Most Tyberiusza” na rzece Mareccia.

Dwutygodniowy pobyt we Włoszech dostarczył uczniom niesamowitych wrażeń. Grupa wróciła bogatsza o nową wiedzę oraz umiejętności praktyczne, które wykorzysta podczas dalszego kształcenia i przyszłej pracy zawodowej. Praktyka ta z pewnością podniesie kwalifikacje zawodowe młodzieży, zwiększy atrakcyjność na lokalnym, krajowym i europejskim rynku pracy, bowiem uczestnicy otrzymali certyfikaty, które mogą wpłynąć na ich dalsze życie zawodowe.

Projekt nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000209548, dofinansowany jest  ze środków Unii Europejskiej

Erasmus + 2024

Fotorelacja z mobilności uczniów w ramach Programu Erasmus +

Erasmus + 2024

Fotorelacja z obserwacji pracy (job shadowing) nauczycieli

Erasmus + 2024

Specjalny numer Gazetki Szkolnej z Programem Erasmus +

Erasmus + 2024

Rozpoczynamy pierwsze zajęcia przygotowujące z Erasmus +

Uroczyste wręczenie certyfikatów EUROPASS-MOBILNOŚĆ

Podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego 2024/2025  odbyła się wyjątkowa uroczystość wręczenia certyfikatów Europass – Mobilność uczniom, którzy uczestniczyli w dwutygodniowych praktykach zawodowych we Włoszech. Dokument ten jest nie tylko potwierdzeniem zdobytych umiejętności i doświadczenia, ale także międzynarodowym świadectwem mobilności zawodowej, cenionym przez pracodawców w całej Europie.

Certyfikat Europass otwiera drzwi do kariery – pokazuje, że młodzi ludzie potrafią odnaleźć się w środowisku międzynarodowym, są otwarci na nowe wyzwania i gotowi do pracy w dynamicznie zmieniającym się świecie. To ważny krok w stronę budowania profesjonalnego CV i zwiększenia szans na zatrudnienie zarówno w kraju, jak i za granicą.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów zawodowych!  

Zespół Szkół Zawodowych im. Gen. Józefa Bema w Węgorzewie
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.