Praktyki zawodowe z Erasmus +

Praktyki

Pierwsze numer gazetki szkolnej z Erasmus +

Gazetka str1 Gazetka str2

Pierwszy numer gazetki szkolnej poświęciliśmy w całości projektowi Erasmus + oraz naszych fantastycznych praktyk realizowanych we wrześniu we Włoszech. Zachęcamy do lektury!

Włochy! Wspominamy nasze praktyki Erasmus+

Włochy! Wspominamy nasze praktyki razem z programem Erasmus+

 

We wrześniu grupa 30 uczniów klas czwartych realizowała dwutygodniowe praktyki zawodowe w przepięknych i słonecznych Włoszech. Po powrocie uczniowie dzielili się zdobytą wiedzą, doświadczeniem oraz wrażeniami. Na podstawie udostępnionych przez nich zdjęć powstała przepiękna wystawa, którą można już podziwiać. Zdjęcia zaprezentowane zostały również w naszej wirtualnej szkolnej gazetce.

Projekt numer 2021-1-PL01-KA121-VET-000005517 współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus +; Sektor: Kształcenie i szkolenie zawodowe; Akcja 1: Mobilność edukacyjna.

Dwutygodniowe praktyki we Włoszech!

Uczniowie Technikum w Węgorzewie na dwutygodniowych bezpłatnych praktykach we Włoszech!

Cenne doświadczenia, fantastyczna przygoda, niezapomniane wrażenia!

Plansza tytuowa

Od 2020 roku Powiat Węgorzewski oraz Zespół Szkół Zawodowych w Węgorzewie rozpoczęli realizację projektów w ramach programu Erasmus +. To właśnie dzięki programowi Erasmus + uczniowie naszej szkoły w ubiegłym roku szkolnym przez dwa tygodnie realizowali praktyki zawodowe w przepięknej i słonecznej Grecji. W roku 2021 szkoła otrzymała Akredytację Narodowej Agencji Programu Erasmus + w sektorze: Kształcenie i szkolenie zawodowe. Przyznana Akredytacja stanowi potwierdzenie wysokiej jakości działań szkoły w zakresie mobilności.

W ramach przyznanej akredytacji szkoła od września rozpoczęła realizację projektu nr 2021-1PL01-KA121-VET-000005517, który realizowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus +, Sektor: Kształcenie i szklenie zawodowe, Akcja 1. Mobilność Edukacyjna. Projekt zakłada realizację przez uczniów dwutygodniowych praktyk zawodowych we Włoszech oraz szkoleń dla 3 nauczycieli. W pierwszej fazie zespół projektowy podjął działania mające na celu promocję projektu wśród społeczności szkolnej, tj. nauczycieli, uczniów i rodziców. Zorganizowano spotkania podczas których pani koordynator przekazała informacje o programie Erasmus+, jego celach i założeniach. Przestawiła również informację o realizowanym projekcie, jego celach i zasadach rekrutacji. Wśród nauczycieli oraz uczniów klas 3 technikum przeprowadzono rekrutację do projektu. Zakwalifikowani uczniowie wzięli udział w działaniach przygotowujących do wyjazdu. Zrealizowano zajęcia kulturowe podczas, których uczniowie poznali m.in. historię, kulturę, sztukę włoską, tradycje i zwyczaje Włoch. Poznali znaczenie Włoch na rynku międzynarodowym, a także najważniejsze miejsca i atrakcje Włoch. Poznali również kulinarną część Włoch. W ramach przygotowania uczniów do wyjazdu odbyły się również zajęcia z języka angielskiego i włoskiego oraz zajęcia z pedagogiem.

Od 12 do 23 września br. grupa 30 uczniów pod opieką 3 nauczycieli/opiekunów przez dwa tygodnie realizowała praktyki zawodowe w przepięknych i słonecznych Włoszech, w miejscowości Cattolica. Praktyki odbywały się codziennie (poza weekendem). Uczniowie w zawodzie technik informatyk poznali między innymi podstawy elektroniki, programowania w języku C++, projektowania prostych układów elektronicznych. Nabyli umiejętności praktyczne w zakresie projektowania stron internetowych, bazy danych oraz posługiwania się językiem obcym. Doskonalili umiejętności programowania w językach: HTML. CSS, JS, PHP. Uczniowie w zawodzie technik reklamy poznali m.in. narzędzia oraz programy graficzne, wykorzystywane w tworzeniu projektów marketingowych, Nabyli praktyczne umiejętności wykonania projektów marketingowych według wymagań klientów oraz w ramach określonego budżetu, w tym cyfrowych usług. Nabyli umiejętność posługiwania się językiem obcym. Uczniowie w zawodzie technik organizacji turystyki poznali m.in. sposoby i narzędzia projektowania ulotek oraz innych materiałów reklamowych wykorzystywanych w branży turystycznej. Prowadzili sprzedaż usług turystycznych w lokalnym biurze turystycznym gdzie mogli doskonalić umiejętność posługiwania się językiem obcym. Wykonywali projekty marketingowe na potrzeby biura podróży. Poznali włoski, w tym lokalny rynek usług turystycznych oraz specyfikę branży turystycznej, a także specyfikę sprzedaży usług turystycznych. Nabyli praktyczną umiejętność posługiwania się programami i narzędziami wspomagającymi branżę hotelarską.

Podczas praktyk uczniowie odbyli wizytę studyjną w firmie Edita, która mieści się w miejscowości Rimini. Zatrudniająca 40 specjalistów firma specjalizuje się w reklamie obiektów turystycznych i pomaga im zwiększyć ilość oraz zadowolenie klientów. Nasi specjaliści od reklamy dowiedzieli się na przykładach, jak tworzy się spersonalizowaną i skuteczną strategię marketingu cyfrowego. Technicy informatycy natomiast poznali sposoby na zbieranie, przetwarzanie i analizowanie danych marketingowych ze stron internetowych oraz reklamowych kampanii mailingowych. Agencja cieszy się doskonałą opinią wśród klientów, co jest potwierdzeniem jej wysokiej renomy.

Podczas praktyk uczniowie zdobywali zarówno wiedzę i doświadczenie zawodowe, a także rozwijali kompetencje interpersonalne i językowe. Wszyscy uczestnicy praktyk korzystali z różnorodnych form doskonalenia umiejętności zawodowych, takich jak: wykłady, praktyki, wizyty studyjne, warsztaty. Wykonywali również zadania typowe dla danego zawodu. Ponadto praktyki wykształciły takie wartości jak: samodzielność, odpowiedzialność, kreatywność.

Ale nie samą pracą żyje uczeń! W weekend zawodowcy zwiedzili najpiękniejsze włoskie miasta: Wenecję, która wpisana jest na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO i Bolonię. Największą atrakcją turystyczną była oczywiście Wenecja, do której płynęli wodną taksówką. Wenecja w liczbach to 117 małych wysepek, 150 zachwycających kanałów wodnych, 409 mostów i niezliczona liczba wspaniałych zabytków. Jest to jedno z najsłynniejszych miast na świecie! Uczniowie mieli okazję zobaczyć Bazylikę Santa Maria della Salute z XVII wieku, Plac Św. Marka oraz Pałac Dożów. Podziw wzbudzały gondole pływające po Canale Grande oraz urokliwe wąskie uliczki. Było cudownie!
Natomiast wielokulturowa Bolonia zachwyciła monumentalnymi budowlami oraz niezwykłą i niepowtarzalną atmosferą. W ramach programu edukacyjno - kulturowego uczniowie zwiedzili również San Marino - trzecie najmniejsze, niezależne państwo w Europie, niewielki, ale bardzo fascynujący kraj. Niezwykła historia, bogata architektura, klimatyczne, kręte uliczki oraz bajeczne widoki zachwyciła naszych uczniów. Miasteczkiem, które również zrobiło na naszych uczniach wrażenie była Gradara, która położona jest na terenie prowincji Pesaro i Urbino. Sąsiaduje z miejscowościami takimi jak Rimini i Pesaro, a od morskiego wybrzeża dzieli ją zaledwie kilka kilometrów. Znajdująca się w miasteczku twierdza powstała w XII wieku - był to tzw. donżon, czyli wieża strażniczo-mieszkalna. Należała ona do rodu Malatesta, który władał Gradarą przez niemal dwa stulecia. Z jednym z jej członków - Giangiottim Malatesta, związana jest ciekawa legenda, którą nasi uczniowie mogli poznać podczas zwiedzania zamku. Zawodowcy zwiedzili również Rimini i jej zabytkową starówkę. Zwiedzanie rozpoczęli pod "Lukiem Augusta", który stoi na początku antycznej drogi rzymskiej łączącej Rimini z Rzymem. Zobaczyli również jeden z najstarszych i najlepiej zachowanych antycznych mostów" Most Tyberiusza" na rzece Mareccia.

Dwutygodniowy pobyt we Włoszech dostarczył uczniom niesamowitych wrażeń. Grupa wróciła bogatsza o nową wiedzę oraz umiejętności praktyczne, które wykorzysta podczas dalszego kształcenia i przyszłej pracy zawodowej. Praktyka ta z pewnością podniesie kwalifikacje zawodowe młodzieży, zwiększy atrakcyjność na lokalnym, krajowym i europejskim rynku pracy, bowiem uczestnicy otrzymali certyfikaty, które mogą wpłynąć na ich dalsze życie zawodowe.

Projekt nr 2021-1-PL01-KA121-VET-000005517, realizowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus +, Sektor: Kształcenie i szklenie zawodowe, Akcja 1. Mobilność Edukacyjna

Akredytacja Erasmus+

Kolejny sukces szkoły!

Z radością i wielką dumą informujemy, że Zespół Szkół Zawodowych w Węgorzewie otrzymał Akredytację Narodowej Agencji Programu Erasmus+ w sektorze Kształcenie i szkolenie zawodowe.

Przyznanie Akredytacji Erasmus+ stanowi potwierdzenie, że szkoła stworzyła plan realizacji wysokiej jakości działań w zakresie mobilności w ramach szerzej zakrojonych działań wpisujących się w rozwój swojej organizacji. Szkoła uzyskała tym samym na lata 2021-2027 uproszczony dostęp do możliwości finansowania projektów Erasmus +.

Możliwość udziału uczniów i kadry w nowej odsłonie programu Erasmus+ jest ogromnym wyróżnieniem dla naszej szkolnej społeczności i z pewnością wykorzystamy nasze wcześniejsze doświadczenia, by realizowane projekty były na jak najwyższym poziomie.

AKREDYTACJA